Detaljer 1 / Details 1

Standard

Här följer bilder på delar av min lägenhet, med kommentarer:

Here are some pictures of my new flat, with comments:

Fönsterbrädan i köket. Från vänster: en vas jag köpte i en 100-yen-affär i Kyoto; en kroton; Vincent Valentine från FFVII; en okänd krukväxt; en kroton till. / Window sill in kitchen. From the left: a vase I bought in a 100-yen shop in Kyoto; A croton; Vincent Valentine from FFVII; an unidentified plant; another croton.

Bokhylla. Översta raden: politik och anteckningsböcker. Mellersta raden: Sci-fi, lånade böcker, och skönliteratur. Nedersta raden: Japan och diverse. Ovanför står alla mina Leiji Matsumoto-gashapon, och framför politik-böckerna står huvudpersonerna i NGE / Bookshelf. Upper shelf: Politics and notebooks. Middle shelf: Sci-fi, some borrowed books and other fiction. Lower shelf: Japan and miscellaneous. On top: all my Leiji Matsumoto-gashapon. In front of the politics books are the main characters of NGE.

Ananas! / Pineapple!

5 responses »

      • Det kommer nog mer, för det står en etta efter titeln på posten… Alla har inte en musei-inredning från 50-talet i sin lägenhet som vissa jag kunde nämna har. Fast jag har i och för sig heltäckningsmatta. En brun. Och en vägg som är helt i vitmålad mexitegel.

        Har du fått upp någon klocka än, eller?

  1. Och växter har du blivit med ser jag… Anna-Maria påstår att jag har haft ihjäl en av dina växter, men jag tror att den bara vilar.

Leave a Reply

