Konsttävling III

Standard

Här är de två andra svaren till konsttävlingen, eftersom glömde bort att ladda upp en igår. God jul!

d1106551

d11065502

Unknown Siberian = en mask från en okänd indianstam någonstans vid Berings sund.

Unknown Javanese = Ganesha-staty från 1100-talets Java.

Unknown Sumerian = Två statyer från British Museum.

Fotot av Engelstad är på olika dörrar i Svartlamoen, Trondheim, så de individuella dörrarna är målade av olika.

Omslagsbilden från “A Trip To Mars” skrev jag “Ash” på, vilket är fel, men jag orkar inte ändra. Vet inte vem som gjorde omslaget, men utgåvan har tydligen färgillustrationer av W.H.C. Groome, men jag vet inte om han också gjorde omslaget.

Hur som:
H/S/M har helt klart vunnit på det bästa sätt som finns: utan tävlan. Således lägger jag det dyrbaraste som finns i samma paket som diverse Mormon-grejer jag samlat på mig och skickar det till dem.

H/S/M gav 31 svar på ena bilden och 19 på den andra, av vilka 27 respektive 17 (kanske 16) är rätt.

5 responses »

  1. jag kan meddela att jag skrapade ihop sammanlagt 12 rätt. En Arosenius, några Hokusai, ett gäng Klimt, Jansson, Munch, Kahlo samt den sumeriska geten. Glömde säkert nån, men skit samma.

      • Jag tänkte först göra andrapriset till 71 jungfrur, men det skulle kanske bli lite pinsamt nu när du ska gifta dig. Men om du har t.ex. ett hobbyrum kunde du kanske ha dem där…? Hmmm… Nej, skam får det bli, annars blir det en massa arbete för mig, och det vill jag inte.

  2. Jag nöjer mig, men du tänker förstås närproducerat och bra rörande jungfrurna, då mormoner har rykte om sig att hålla sig inne om lördagarna om man säger så. Fast det kanske är deras yrkestitel och inte deras bristande äventyrlighet som avses? För med tanke på hur lite vi städade till jul här hemma så skulle vi sannerligen behöva 71 jungfrur som kavlar upp ärmarna.

Leave a Reply

