Idiotiskt telefonbolag

Standard

Min mobiloperatör är Verizon, eftersom de tydligen har bäst täckning.

Jag betalar i förväg och har sedan obegränsade SMS och samtal under en månad. Problem uppstår dock om jag inte kommer ihåg att betala in i förväg i tid, vilket är lätt hänt, eftersom det inte finns något som helst system för att påminna någon om att det är dags.

Förutom när det redan är för sent, vill säga. Då har de bestämt sig för att det ska fungera så här: istället för att få ett SMS som någon skickat till dig, så får du ett SMS som påpekar att du inte har tillräckligt med pengar på ditt konto för att skicka ett SMS, och sedan raderar de tydligen helt och hållet all information rörande det SMS du skulle ha fått. Det innebär att jag inte har en aning om vem som SMSat mig två gånger idag, för varken meddelandet, numret eller något annat delges mig eftersom jag inte kom ihåg att fylla på pengar under julen (1).

Jag kan inte riktigt se vem det är som vinner på det här systemet.


(1) Inte sant, egentligen, för jag kom ihåg att fylla på, men de pengarna åts tydligen upp av en reaktiveringskostnad eftersom jag glömt fylla på under hela November… jag HATAR mobiltelefoner, och hatar Verizon mer ändå…

One response »

Leave a Reply

