Post

Standard

Igår och tidigt idag fick jag:

1. Ett julkort från Ebicaleth med ett frimärke som ser ut som någon som kramar en enorm kondom.

2. Ett kuvert med djungelvrål från Ileemi. Äntligen saltlakrits!!!!! Tusen tack! Mer sånt!

3. Boken “Guns, Germs, and Steel” av Djera Modiand, som kommer användas i en bokcirkel med Free Skool.

4. Spelet “The New Scientists”, producerat med hjälp av Kickstarter.

5. En skiss på en karaktär i den graphic novel som jag och min bästa vän i Österrike ska göra tillsammans.

[Jag har fingrerat namn så att man inte ska veta vem det är.]

Ur en rent materiall synvinkel har veckan således börjat myckat bra.

4 responses »

  1. J. Diamond boken är grymt bra. Om du gillar den kan jag också rekommendera en annan av hans böcker “collapse”

    • Redan läst den och “Den mänskliga apans uppgång och fall.”

      Diamond är, om inget annat, en av de mest intresseväckande och bästa nu levande vetenskapsförfattarna.

      • Kan inte annat än att hålla med.
        “Den mänskliga apans uppgång och fall” den har jag missat, är den ny?

Leave a Reply

