Centern

Standard

Trots att jag oftast är ganska diskret med mina åsikter, tycker jag uppleva det så att vissa kan ha snappat upp att jag tycker att centern (vad vi nu ska med dem till) är ett löjesparti, som inte riktigt fyller någon funktion.

Om du har misstankar om att det är så jag upplever dem, så kan jag härmed bekräfta era misstankar. Det kan därför knappast komma som en överraskning att jag tycker att det är OERHÖRT roligt att se Centernsången utspela sig framför våra ögon:

“Förr så var de mestadels nazister
Sedan blev sånt inte helt okej.
Nu så är de flesta populister
Som vill säga både ja och nej.

Och ingen fattar vad de vill
De sitter nästan aldrig still
Så vad ska vi med Centern till?
Vad har de för funktion?

En dag är bensinskatt något dåligt
Sedan är det plötsligt något bra
Mest av allt så tycks de vilja samla
Alla åsikter som man kan ha.”

Nu har de, från vad jag kan se i DN och andra tidningar, på mycket kort tid varit för och emot månggifte, skolplikt, arvsrätten, fri invandring, varandra, Annie Kanin, nyliberalism, socialliberalism, hur en partiledare ska bete sig, och en massa annat.

Det är tur att Nina Lööf har satsat så mycket på att göra centern tydligare, annars hade man inte haft en susning om vilka ämnen det är de är för och emot samtidigt.

cen

(Jag var också förvånad över att budskapsbyggaren fortfarande finns!)

One response »

  1. Nyheterna i veckan i korthet, med kommentarer:
    1.”Centern i kris – Annie Lööf i Thailand” : Eh..jaha?
    2. “Centern i kris – Annie Lööf åker hem från Thailand” – Eh..jaha?
    3. “Centern i kris – Annie Lööf är hemma ifrån Thailand” – SLUTA TJATA!

Leave a Reply

