Moab Pictures

Standard

Lite bilder från resan till Moab/Arches i helgen. Bildspelsfunktionen tycks ha försvunnit när WordPress uppdaterade sina grejer för ett tag sedan, så det blir en vägg av bilder istället.

Gemini Arches
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Jag och David vid Gemini Arches.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Utsikt ner i canyonen från den yttre av Gemini Arches.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Allt är sandsten, så vind och regn karvar ut en hel del underliga små grottor och liknande överallt i området.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Gemini Arches från utsidan.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Korp Corvus corax sinuatus.

Arches National park
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Jag och David vid ingången till Arches National park.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Heidi på samma ställe.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Double Arches.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Liten klippa långt bort, sedd från Windows.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Minns inte vad den här Archen heter.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Inte denna heller.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Nära The Elephants.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Just bortom SandDune Arch.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Fenor (Fins) nära Broken Arch.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
En cola-flaska!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Landscape Arch!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ett litet hål nära Navajo Arch.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Allihop ihoptryckta i en grotta nära Navajo Arch.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Heidi klättrar nära Navajo Arch. Här nån stans gissar vi att vi kommer up över toppen av Kebnekajse, och således är högre upp än det går att komma i Sverige, och högre än jag någonsin varit utom i flygplan.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Baksidan av Navajo Arch.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Utsikt från nära Navajo Arch.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ett halvt träd just under Navajo Arch.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Krukformade berg nära Navajo Arch.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Double O Arches.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Fenor nära Double O Arches.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Landscape Arch igen.

Negro Bill Canyon
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Kaktus-art nr. 1.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Kaktus-art nr. 2.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Grotta högt upp, troligen omöljig att ta sig till från Negro Bill Canyon i alla fall.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Stackars träd längst in i Negro Bill Canyon. Får rimligen sol bara ett par minuter om dagen, men lever ändå.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Store, häftiga klumpar nära ingången till Negro Bill Canyon.

Petroglyfer längs Colorado River
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dinosaurspår
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Allosaurus sp.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Heidi gömmer sig i en grotta.

6 responses »

  1. Jag antar att du hört att jag är hemma i Sverige igen. En fördel med detta är att jag tagit upp fågelskådning igen =). Björn o jag sitter o skriver på våra exjobb på Botan o tar eftermiddagsturer när vi känner för paus. Idag såg jag äntligen min första bra observation på stjärtmes o förra veckan såg jag min första kattuggla!

    • 10:e mars var vi i Halland o skådade fågel med Jenny. Vi såg en hel del gäss o de första vårfåglarna men hornugglorna vid gamla Köpstad missade vi. En hel del fika blev det också…
      Björn hälsar o säger att han är uppe i 81 fåglar.

      ps1. Snygg hatt! ps2 http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16434185.ab (jag vet att det är aftonbladet men det är en kul historia, så LÄS!), ds

Leave a Reply

