Olika inredningar

Standard

På grund av den kosmiska balans som Vance kallar “the principle of equipoise” slapp jag naturligtvis inte undan att flytta möbler efter att mina inneboende flyttat ut.

Dales föräldrar har ett hus här i stan och ett nånstans på ostkusten (Virginia?), men nu ska de flytta ihop dem och bara bo här i stan, och behövde därför tömma ut delar av deras hus här. Så jag var uppe med Dale och flyttade ut en stor fyr-delars byrå/chiffonjé/bokhylla-kombo och en säng från deras gästrum. Detta tog hela förmiddagen, och sedan fortsatte vi på kvällen. Det tog en massa tid, eftersom detta var riktigt möbler, av massivt virke, och som är svårare att ta isär än gamla IKEA-grejer. Byrån skulle dessutom upp på andra våningen i Dale och Sarahs hus, så det blev en massa lyftande där också. Det är tur att jag är stark som en björn!

Vad fick jag då ut av det, frågar vän av det kapitalistiska samhället.

Jo:
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jag fick en ny säng! En dubbelsäng, till och med. Den gamla knarrar för mycket för att jag ska kunna använda sängbotten, men det är inte problem i en nya. Dessutom står den gamla kvar här och tjänstgör som en sorts soffa. Dessutom innebär det att jag ju kan ha någon boende hos mig ifall någon vill komma på besök.

Vi avslutar med en bild tagen på saker som de inneboende lämnade kvar i min lägenhet.

whatpassesforart

Konst som bara är konst för någon som sett för mycket Killinggänget, och således lätt förväxlar “ironi” med “smak”.

Mattan ser lite trevlig ut, dock.

3 responses »

Leave a Reply

