Titel

Standard

Bara 11 månader efter min disputation,
9 månader efter att jag läste min sista kurs och ansökte om examen (dagen efter),
och 3 månader efter att jag började påminna Urban regelbundet om att lägga in mina sista kurser,

har jag nu ÄNTLIGEN fått besked om att allt är klart och inlagt i GUs system, och att de skickade mitt examensbevis hit till Utah idag.

Och inte tack vare GU. Gu har, som alltid, principen att det är bättre att anställa administratörer än att ge dem arbetsuppgifter. Således kan de, enligt uppgift, se att jag ansökt och se att inte alla krav är uppfyllda, men de kan tyvärr inte meddela den som ansökt om att saker fattas, eller för att vara mer exakt:

Untitled

När jag påpekade att det inte kan vara mer än några timmars jobb att skriva någon form av program som tar personnumret från den som ansöker, jämföra det med LADOK (databasen med alla kurser och annat), och skicka ett mail till den som ansökt (på den emailadress man måste ange för att kunna ansöka) om att inte allt är inlagt — när jag påpekade det fick jag naturligtvis inget svar, trots att de tydligen är skyldiga enligt vaddennuheter-lagen att svara på mail. GU har så förhållandevis få doktorander att examensenheten skulle kunna göra detta manuellt, men inte ens det går.

GU suger när det gäller service. Saker GU är bra på:
1. Skryt om hur förträffliga de är;
2. anställa administratörer med obegripliga arbetsområden;
3. slösa pengar på trams.

Saker GU är dåliga på:
1. Undervising;
2. Forskning;
3. att alls hjälpa anställda och studenter med något alls.

Good riddance.

Leave a Reply

