Besök 1

Standard

Ungefär nu (plus minus en timme) lyfte ett plan från Landvetter med destination Paris, innehållande hela min familj, förutom mormor. Om några timmar flyger de vidare från Paris direkt till Salt Lake City, och imorrn eftermiddag åker jag och några kollegor och hämtar dem på flygplatsen. Det ska bi utomordentligt trevligt att se dem igen efter nästan ett år, speciellt eftersom mamma överkommit sin flygrädsla bara för att komma hit. Får hoppas att de står ut med värmen, jetlag, höga höjden, torrheten i luften, och allt annat…

Brorsan ska bo hos mig den första veckan, medan de andra bokat in sig på hotell nere i mitten av stan. Första veckan är de här i stan, för jag måste jobba och fredag-tisdag är det Evolution 2013 i Snowbird, som jag ska vara med på (bara som besökare och fågelguide på morgnarna, men ändå…)

Men sedan bär det av söderut mot Moab, Grand Canyon, och Las Vegas, och vad vi nu kan hitta på mer. Det finns ju inte direkt ont on platser att besöka i södra Utah om man gillar naturen (gillar man i stort sett allt annat finns det inget att göra). Sedan flyger brorsan, syrran och hennes familj vidare till Kalifornien i en vecka, medan föräldrarna åker hem samma väg som de kom, och återgår till trädgårdsarbete och annat i ett betydligt kallare land.

Det går en dag eller två, sedan kommer Nicklas, Elicabeth och Erik hit och då bär det av söderut igen i en vecka. Andra veckan de är här spenderar vi i SLC, eftersom jag måste förbereda det sista för resan till Sverige. De reser hem samma dag som jag.

One response »

  1. Vad trevligt för dig med massa besök, låter ju jättemysigt.
    Du kan väl höra av dig när du kommer hem, jag vet ett ställe vi nästan måste åka till ihop. Fast det är nog en hemlis vad det är.

Leave a Reply

