Allergi?

Standard

Var hos doktorn igår för att se om de kunde lista ut varför jag har haft kraftig hosta i tre veckor. Han ställde en massa frågor och sa till slut att han inte riktigt visste vad det var som var fel, för ingenting stämde riktigt eftersom jag inte har andningssvårigheter, inga sura uppstötningar, och inga andra typiska tecken. Han hämtade en kollega som kollade längre ner i halsen än han hade gjort. Där hittade hon något som såg ut som kullersten, sa hon, och så kollade hon i näsan också, och konstaterade att det troligaste var att jag har något som irriterar näsan och bihålorna så att det hela tiden droppar ner lite, lite snor eller liknande, och detta irriterar i sin tur halsen så att jag får hosta. Fick en speciell sorts nässpray som jag nu ska använda dagligen. Får veta om det fungerar om ungefär en vecka, och har det inte börjat verka efter en månad ska jag tillbaka och så får vi försöka lista ut något annat.

Frågan är i så fall bara vad det är som orsakar irritationen. Jag gissar att det antingen är all smog vi har haft på sistone, eller min gamla mögelallergi som spökar igen, men vet inte riktigt. Har sovit på soffan de senaste nätterna eftersom det är enklare att sova på sidan när det finns ett ryggstöd som tar emot, men märkte i natt att jag vaknar mer sällan av hostattacker om jag sover i sängen, så kanske att det är något i soffan som orsakar det? Tror inte det, eftersom jag hade hosta innan jag skaffade soffan också, men det kan ju vara orelaterat….

Hur som, nässprayen tar en vecka innan man börjar märka något resultat, så de, så vi får väl se….

Leave a Reply

