På grund av lättja och ovilja att träffa folk

Standard

Tre kategorier av saker slog mig idag:

1. Tårtor är gott, men gräddtårta här i USA smakar konstigt eftersom de har en massa socker i grädden (MASSA SOCKER). kakor smakar också annorlunda här än hemma. Heidi var helt på min linje att kakor smakar godare i Sverige.

2. Alldeles för många människor har redan anmält intresse av att träffas när jag kommer hem, eller brukar vilja göra det, eller så vill jag träffa dem. Men det finns inte tid att träffa alla en och en; det var en hel del som jag hade sagt att jag skulle träffa sist som jag inte hann med (t.ex. Petra och Lin).

3. Andra saker, som är ovidkommande i sammanhanget.

Sammantaget finns det bara en bra lösning: försöka träffa allihop minst en gång samtidigt, och då också äta gräddtårta. För detta behövs antingen en stor lokal, eller världsrymden i form av en trädgård. Men man vill inte träffas för mycket, så det måste vara utformat så att de flesta måste åka hem innan det blir för sent.

In på scen träder nu min formidabla vän Hanne, som är uppe så här sent (det är nog kring fem på morgonen i Sverige när jag skriver detta, och hon är inte vaken för att hon har gått upp tidigt). Hanne och Martin har följande fördelar:
1. De har ett hus med en stor trädgård;
2. Detta hus ligger utanför Alingsås;
3. De har en lada ifall det regnar;
4. De är genomsympatiska;
5. Åtminstone en av dem har skägg.

Så jag frågade Hanne om hon skulle kunna tänka sig att upplåta sin trädgård till detta, och hon svarade ja. Så nu gualler det bara att planera och se om det alls finns intresse av detta. Kommer inte orka göra något av det innan april, kanske, men nu är folk varnade. I juni kanske, kanske att det vankas tårta. Hanne har redan hotat med att göra en med potatis i för att fira Alingsås.

One response »

  1. Fin plan.
    Du kan också försöka att inte fastna i fel världsdel under resan den här gången.😉

Leave a Reply

