Flytta

Standard

Eftersom det nu är mer eller mindre vår i SLC — jag har sett första flugorna, biet, humlan, malen, krokusarna, snödropparna, irisarna, och skinnbaggarna — är det dags att flytta norrut. Så här blir det.

Komemr flytta in på andra våningen i det till lägenheter omgjorda hus som min vän Deb bor i, in i hennes gamla lägenhet. Trädgård med grillplats. Egen tvättstuga. Källare som kanske kommer göras om till brädspelsrum. Vi ska odla en massa grönsaker.

Det har varit en massa gnäll från Heidi och Ale för att jag “kommer flytta så långt bort”. Sanningen är att det bara är ca. 20-30 minuters gångväg, vilket innebär att jag fortfarande kommer bo närmre Heidi än jag gjorde innan de flyttade, och att det bara är ca. 5 minuters bilväg… i gengäld får de ju utnyttja min trädgård när de vill, så på det stora hela är det nog inte en förlust.

Nya addressen, som börjar gälla på måndag, är 174 P Street, Apartment #3, Salt lake City, 84103 Utah. Allt annat kommer vara samma. Flyttar grejer i helgen, så det kommer vara fullt upp, men det blir nog bra till slut. Jag har ju inte lika mycket att flytta som i Göteborg, men märkligt nog har jag inget att packa i som vanligt!

I närheten finns för övrigt ett trevligt café som importerar Haribo lakrits från Europa!!!!!!

Leave a Reply

