35 dagar kvar

Standard

35 dagar kvar! Har börjat skriva en lista på saker vi måste införskaffa när vi kommer till Sverige. Listan innehåller förvisso bara en sak, som Heidi påpekade, men hur som helst: en liten handyxa så att vi då och då kan göra upp eld i skogen och grilla och/eller mordbränna sverigedemokrater.

Igår var jag hela kvällen hos Ale som bland annat klargjorde att mina olika åkommor troligen är allvarliga sjukdomar:

1. Jag har som sagt vridit till någon muskel i ryggen vilket gjort ont, och det är enligt Ale troligen en mikroskopisk spricka i en mellankotsskiva som fått en nerv att komma i kläm. Om jag inte tar det lugnt kommer jag troligen att bli förlamad från höften och neråt inom kort!

2. Jag får då och då kram i en av tårna på min vänsterfot, vilket troligen är en virussjukdom som successivt kommer sprida sig genom kroppen och förlama mig.

Hon kan en massa om sjukdomar (eftersom hon själv har en uppsjö), men tenderar till att gå över styr med sina hypoteser.

Vi hade dessutom en klassisk Ale-och-Daniel-diskussion, i vilken jag upprepar att jag inte vet hur något fungerar, och hon försöker bygga upp scenarior om hur hon tror att något fungerar för att få min position att framstå som löjlig. I det här fallet rörde det vilka som kan bli medlemmar i IWW. Jag har hört att det enda kravet är att man inte har makt nog att anställa eller sparka anställda. Detta skulle i Ales scenario innebära att hennes mamma, som jobbar på personalavdelningen, inte kunde vara med, trots att hon tjänar lika lite som en kassörska, men är den som avgör huruvida en anställd har varit sen till jobbet tillräckligt mycket för att sparkas eller inte. Samtidigt skulle en “floor manager” kunna vara medlem, eftersom de formellt inte tar sådana beslut, fastän de tjänar upp till fem gånger mer. Att jag inte visste hur det låg till, utan hänvisade till Deb, innebar inte att Ale inte upprepade det absurda i det huar scenariot flera gånger.

Leave a Reply

