24 dagar kvar

Standard

24 dagar kvar, och igår grävde jag upp två land som vi ska så i innan jag åker. Vet inte vad det blir var än, men rimligen komemr det större landet bli till bönor, majs, och squash, medan det mindre troligen blir paprika och/eller lök. Vi har tre gamla land som Deb håller på att göra i ordning också, så vi ska hinna med mycket de närmsta veckorna! Det mesta av det vi förgrott inomhus har börjat ta sig redan, så det finns massor att sätta ut: paprika, lök, kryddor, ockra, bönor, ärtor, och annat, samt en massa blommor så att det blir lite kolibrier och fjärilar i trädgården också. Kommer själv missa det mesta av detta eftersom jag är i Kolibrifriland, men några kommer väl hänga kvar tills jag kommer hem tänker jag.

Dessutom rensat ut Debs källare, så jag fick en bokhylla, en liten bänk att ha växter på, och en sked. Än så länge har jag betalat för följande möbler: en stor och en liten bokhylla, och en stol. Allt annat har varit gratis på ett eller annat sätt!

Dessutom tycks de första gamarna ha kommit. Vi var och rastade Debs hund Oscar på kyrkogården igår och det var ett par misstänkta gamar som cirklade en bit bort, men jag hade inte kikare med mig så jag vet inte säkert. Kanske sjöng det en Yellow Warbler i grannens trädgård igår, men jag minns inte riktigt hur den ska låta, så det får också vara osagt…

Leave a Reply

