13 dagar kvar

Standard

13 dagar var, och det verkar bara ha varit matförgiftning i mitt fall, för jag är okej idag efter att ha stannat hemma och sovit och kollat på “Veckans Brott” på YouTube hel dagen igår. Debs sjukdom tycks vara något annat, men hon har inte smittat mig i alla fall.

Just nu sjunger en vandrigstrast från taket på andra sidan gatan, en guldspett sitter och väsnas upp i kyrkogården, och några husfinkar håller på i området, kanske i grannens träd. Men inga av mina skådarvänner kommer och hälsar på här borta!!! Efter att jag kommer tillbaka från Sverige är det luskonferens, och efter den kommer förhoppningsvis två kollegor från Tjeckien att stanna kvar och vilja åka ut och skåda i två veckor. Antingen blir det söderut igen som förra året, eller kanske mot nordväst upp till Washington för att försöka få in lite skarvar, alkor, måsar och annat också. Vi får se.

Leave a Reply

