11 dagar kvar

Standard

11 dagar kvar, och igår stod vi och grävde i landen hela dagen och gjorde fint. Inte hela dagen, för jag var i City Creek Canyon på morgonen och skådade, men från omkring elva tills det började mörkna i alla fall. Ska fortsätta idag, och förhoppningsvis bli klara med sådden och allt i eftermiddag eller imorrn.

När vi stod och grävde dök plötsligt den här upp:
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Har inte listat ut vad det är än, men det finns bara en handfull kandidater i Utah, så min kollega Andrew som jobbar med smågnagare kan säkert lista ut det. Möjligen Northern Pocket Gopher Thomomys talpoides, men jag ska se vad Andrew säger. Den verkade helt oskadad men mycket stressed av att vara uppe på marken, så vi flyttade undan den så att den kunde gömma sig i alla fall, och gick därifrån.

Det var inte mycket fågel i City Creek Canyon, men jag hittade de här liljorna:
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Har bara en flora över hela USA som går framför allt till släktesnivå, så jag är inte helt säker, men det tycks stämma in bra på Glacier Lily Erythronium grandiflorum. Kan inte minnas att jag såg sådana här förra året, men kan ju ha gått förbi dem eftersom det var mer fågel förra våren, tycker jag.

På kvällen var jag med Heidi och färgade ägg och letade efter lämpliga ställen att ha en äggjakt som ska gå av stapeln om några timmar, följt av en påskbrunch och sedan mer trädgårdsarbete. Det blir urfint!

Leave a Reply

