3 dagar kvar

Standard

3 dagar kvar. Igår blev jag äntligen klar med alla illustrationer till det stora Brueelia-arbetet, i alla fall på papper. De ska scannas och sedan editeras, men förutom det är allt klart. Cirka 120 helsides-illustrationer blir det, men de konstrueras av mellan 4-10 a4-illustrationer vardera, så högen med handritade illustrationer är ca. 500 sidor lång. Massor av jobb! Och det är bara första artikeln om Brueelia-komplexet. Efter jag kommer hem kommer jag börja med 6-7 uppföljande artiklar om enstaka släkten… så jag har att göra! Utöver det ska jag och Tomas från Tjeckien gå igenom en massa Philopterus-komplex-löss tillsammans, och jag har en massa annat planerat…

Leave a Reply

