Det allra svåraste…

Standard

Det allra svåraste med hela Heidi-grejen är att komma över det som Debb refererar till som ett beroende.Det är svårt att komma över driften att hela tiden vilja rusa över till henne och göra vad som helst bara hon förlåter mig och allt magiskt blir som förrut. Svårt att inte hela tiden traggla allting i huvudet och försöka övertyga sig själv att det hela inte var så farligt, och att jag genom att överdriva så har förlorat en av de bästa vänner jag haft någonsin, och som inte direkt är lätt att ersätta på något sätt alls. Svårt att acceptera att det kommer att bli bra i slutänden, och att det faktiskt är så att kortsiktigheten måste stå åt sidan för långsiktigheten. Svårt att veta att man kanske egentligen borde tycka illa om någon men inte gör det.

 

Samtidigt hade det ju aldrig hållt i längden. Det går ju inte hålla på så att jag gör saker mot någon som jag inte skulle göra om jag inte var attraherad av henne, och tillåter henne att göra saker mot mig som jag inte skulle tillåta om jag inte var attraherad av henne. Inte utan en oerhört rigorös diskussion om gränser, vilket vi aldrig riktigt hade. Vissa saker borde ju vara självklara — försök inte att förföra den andres bästa vänner — medan andra är mer oklara. Det är ju i det avseendet lite orättvist att säga att den ena parten har uppträtt opassande och utnyttjat den andre, medan den andre parten är helt oskyldig (vilket jag heller inte vill ge sken av att jag anser). Det finns en massa klandervärdigt i mitt beteende mot Heidi, vilket var anledningen till att jag två gånger under resan tog upp vår relation till diskussion, men ingendera gång blev det ju riktigt av att vi egentligen diskuterade det hela.

Leave a Reply

