Och nu blir det ännu mer krångel

Standard

Jag är inte helt säker än, men det verkar som att vi fått med oss vägglöss hem från Arizona, rimligen från det fruktansvärda Silverbell Inn som vi bodde på i Tucson (samma ställe där det inte fanns kylskåp, ismaskinen var trasig, och när vi lämnade skinka och annan mat framför A/Cn över natten så blev de delvis uppätna av en mus/råtta…). Jag har en massa bett kring båda anklarna, och trodde först att det var från den mystack jag råkade stå i i Buenos Aires National Wildlife Refuge, men sedan igår tycks det ha kommit nya. Ska avvakta tills imorrn och se om det blir fler, annars får jag göra något åt det. Har räknat till tio kring varje ankel.

Problem:

1. Tomas bor fortfarande här och är i vägen hela tiden. Skulle kunna skriva metervis om hur han går mig på nerverna, men just nu räcker det med att påpeka att jag har en tillfällig inneboende i elva dagar till som inte klarar sig på egen hand alls oavsett situation.

2. Debb som bor nedanför mig är uppvuxen i slummen och får panik bara man nämner vägglöss. Att ha dem i samma hus där hon bor skulle driva henne vanvettig om vi inte blir av med dem snabbt. Så hur ska jag kunna ta upp det med henne???

3. Vi har en del problem med de som sköter fastigheten för tillfället. Vi skickar in Service Requests om saker (lås på ytterdörr, min spis, läckande tak) och inget händer, fast de stänger ansökningarna i rapportsystemet. Det tog 3,5 månad för dem att skicka hit någon som kunde skruva av en mutter och sätta dit en till för att spisen skulle fungera, och efter två veckor hade de fortfarande inte bytt lås på ytterdörren (det är någon sorts brottsvåg i området och varken jag eller min granne Genevieve har nyckel till ytterdörrn). De svarar dåligt på mail, läser inte mail vi skickar, och är allmänt trista. Vet inte hur lång tid de kan tänkas vilja dröja med att göra något åt vägglöss…

 

“Bra saker”:

1. Det verkar som att Tomas inte blir biten, så kanske att det bara är min säng som är infekterad. Kanske är det bara en enda eller ett fåtal löss?

2. Vi kom hem i söndags, så de kan ju knappast ha fortplantat sig så mycket, och det bör ju rimligen hjälpa att upptäcka sånt här i tid…

 

Nu ska jag ägna resten av kvällen åt att lista ut hur i fridens namn jag ska ta upp det här med Debb, och vad jag behöver göra ifall det verkligen är vägglöss och inte t.ex. loppor eller bara myrbett…

Leave a Reply

