Bett och inga bett

Standard

Så här ser min högerankel ut. Jag har målat en svart prick på varje bett för att lätt kunna se om det kommer några nya under natten. Lyckligtvis är det här andra natten i rad utan nya bett, så det vi gör tycks fungera! OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Inte jättemånga bett, men fler än inga, och det är för mycket. Det blir lätt så att man låter som en Sverigedemokrat/Moderat i Skåne, fast om vägglöss istället för invandrare, och tycker att den enda bra vägglusen är en död vägglus. Inte så hemskt mycket för att de bits, egentligen. Det kliar och har sig, men stryker man bakpulver utblandat i lite vatten över det så slutar det klia (husmorstips från Genevieve!). Det störigaste är att behöva flytta ut alla möbler från väggarna och strö diatomaceous earth överallt, tvätta alla grejer, och så vidare… en massa jobb som kunde ha sparats om gud i all sin makt kunde ha skapat ytterligare en sorts kanin eller nåt istället. DE FYLLER JU INGEN FUNKTION!!!!!!

 

(Boende i Utah i två år har varken fått mig att bli konservativ eller kreationist, men de bövla vägglössen lyckas med det efter bara ett par dagar…)

 

(Men sedan inser man att diatomaceous earth är fossil. Jag strör banne mig ut FOSSIL i hela lägenheten. Om inte det gör det hela värt det vet jag inte vad som gör det…)

Leave a Reply

