Tre grejer om polisen

Standard

1. De dödar fler än i våra grannländer.

2. EU vill ersätta dem med militären när de delar av befolkningen som blir dödade (hint: inte de rike…) opponerar sig.

3. Det hjälper inte att bo i USA. Man kommer inte bort från polisvåldet i alla fall. Det blir snarare mer extremt här.

Och så undrar folk (inte särskilt ofta, men ändå) varför en del (nästan alla jag känner här) är anarkister och motsätter sig sådant huar våldsamt och vägrar ha med polisen att göra.

 

Eller ja, vissa vill ha med dem att göra. Heidi hotade att ljuga för polisen och skicka hit dem när jag sa till henne att hon skulle komma och hämta sina grejer efter konferansen. Jag sa att hon skulle få sin cykel när jag visste att jag fått alla mina grejer, för jag vet att hon kan vara reagera oerhört märkligt och oberäknelig ibland (t.ex. då hon ville att jag skulel skära henne i armen i London för att vi skulle kunna åka till sjukhuset och ljuga ihop en historia om att hon ramlat på krossat glas, och på så sätt få British Airways att ge oss en ny biljett… det tog över en timme att övertyga henne om att det inte var något jag var bekväm med att göra alls… eller det faktum att mer än hälften av alla souvenirer hon skaffade under resan är stulna, inklusive en hel del saker från Natural History Museum, en institution som Skyman påpekade är gratis och lever bland annat på intäkter från deras olika affärer…).

Att vilja skicka polisen hem till ett hus fyllt an anarkister (alla utom dom i nummer ett…) tar liksom bort all framtida vilja till att vara vänligt inställd.

One response »

Leave a Reply

