Vad är det med vädret egentligen?

Standard

Idag har vi haft:
1. damm/sand-storm. Jag hade mina fönster öppna (med nät i öppningen), men allt som låg när fönstret är täckt med lite sand. Detta övergick, när det började regna, till:

2. ler-regn. Det var så mycket sand och damm i luften att det regnade lera. Jag var lyckligtvis inomhus och har bara hört om det från folk jag känner, men locket på soptunnan var täckt av ett tunt lager lera när jag kom hem från jobbet. Jag visste inte ens att det kunde regna lera. Lyckligtvis tog sanden slut, så det övergick till:

3. snöstorm. Massor av snö överallt. Eller ja, det smälter bort från trottoarer och vägar eftersom det är så varmt i marken, men ändå. Det snöade när jag gick hem, men detta övergick efter att jag kom innanfuor dörren i:

4. ösregn. Så pass mycket att man inte kunde se centrum från mitt fönster. Så jag fick lugnt vänta med att gå och köpa ost tills regnet la sig lite och vi istället fick:

5. dimma, eftersom allt var blött men marken är varm. Kan inte minnas att det varit dimma här sedan jag flyttade hit, så alltid händer något nytt. Dimman försvann nuar jag var inne i affären, och sedan dess har det varit:

6. duggregn, åtminstone. Ibland friskar det i lite extra.

Det ligger tydligen en hel radda regnoväder uppe i Idaho och bara väntar på att få komma ner, men de hindras av ett högtryck längre ner. Men idag kom ett av dem igenom i alla fall, och blåste upp en massa sand ifrån öknen.

Det enda märkligare vädret jag varit med om sedan jag kom hit var när vi var vid Grand Canyon förra hösten och det var åska, dimma, och över 10cm hagel överallt.

Leave a Reply

